Vídeň má centrální železniční stavědlo

Vídeň – Správce rakouské železniční infrastruktury, společnost ÖBB-Infrastruktur, otevřel nové vídeňské centrální železniční stavědlo. Železničáři z něj budou stavět cestu pro více než tisíc vlaků každý den. Vzniklo v rámci rekonstrukce vídeňského železničního uzlu, která by měla vyvrcholit otevřením nového hlavního nádraží. Po jeho dokončení bude centrální stavědlo ovládat přes 500 návěstidel na kolejích rakouské metropole.

Pod správu nově vytvořené centrály v Laxenburské ulici se postupně dostanou výhybky a návěstidla, která byla ovládána ze stavědel Matzleinsdorf a Jižní nádraží. Po centrální stavědlo spadá oblast ohraničená zastávkou Rennweg, nádražími Matzleinsdorf, respektive Meidling, Maxing a Inzersdorf.

„Ze stavědla Vídeň hlavní nádraží bude denně nastavováno 210 výhybek a 310 návěstidel pro více než tisíc spojů a asi dva tisíce posunovacích jízd pouhým kliknutím myši,“ řekl předseda představenstva ÖBB-Infrastruktur Herwig Wiltberger.

Rekonstrukce vídeňského železničního uzlu má výrazný vliv na provoz vlaků mířících do rakouské metropole. Po zrušení Jižního nádraží loni v prosinci byly vlaky z Česka a ze Štýrska přesměrovány do stanice Meidling, komplikovanou cestu od vlaku mají také cestující, které přivážejí vlaky od Lince na rozkopané Západní nádraží. Hlavní nádraží by mělo být otevřeno v roce 2012, stavba ale bude zcela hotova až v roce 2015. Oproti dosavadním hlavním stanicím – Západnímu a Jižnímu nádraží, případně také nádraží Františka Josefa – bude hlavní nádraží průjezdné a budou na ně zajíždět spoje ze všech směrů.

Vydáno pod