Šumperk – České dráhy převzaly od šumperského výrobce Pars poslední řídicí vůz z loňské sedmnáctikusové zakázky. Vagony, z nichž může strojvedoucí dálkově ovládat lokomotivu nebo motorový vůz, vznikly z přebytečných poštovních vozů jako první svého druhu v Česku. Dráhy za jejich druhou sérii zaplatily 360 milionů korun. Poslední dodaný vagon ze zakázky dostane olomoucké depo, s dalšími se mohou cestující setkat například na motorových rychlících Praha–Rakovník nebo Kolín–Rumburk.
ČD mají celou sérii řídicích vozů
Řídicí vozy, které byly dříve označovány jako řada 954, jsou určeny do souprav s velkými motorovými vozy. Mají oddíl první i druhé třídy. Nejsou sice nízkopodlažní, ale mají velké dvoukřídlé dveře, zvedací plošinu a prostor, kde mohou cestovat lidé na vozíku nebo tam cestující mohou odstavit kočárek či jízdní kolo. Dráhy mají celkem 34 řídicích vozů tohoto typu, část z nich ovšem nemá oddíl první třídy.
V rekonstruování starších vagonů ČD na řídicí vozy šumperský Pars pokračuje. Další série ovšem má být určena ke klasickým soupravám rychlíkových vagonů s lokomotivou.
Vydáno pod