ČD mají celou sérii řídicích vozů

Šumperk – České dráhy převzaly od šumperského výrobce Pars poslední řídicí vůz z loňské sedmnáctikusové zakázky. Vagony, z nichž může strojvedoucí dálkově ovládat lokomotivu nebo motorový vůz, vznikly z přebytečných poštovních vozů jako první svého druhu v Česku. Dráhy za jejich druhou sérii zaplatily 360 milionů korun. Poslední dodaný vagon ze zakázky dostane olomoucké depo, s dalšími se mohou cestující setkat například na motorových rychlících Praha–Rakovník nebo Kolín–Rumburk.

Řídicí vozy, které byly dříve označovány jako řada 954, jsou určeny do souprav s velkými motorovými vozy. Mají oddíl první i druhé třídy. Nejsou sice nízkopodlažní, ale mají velké dvoukřídlé dveře, zvedací plošinu a prostor, kde mohou cestovat lidé na vozíku nebo tam cestující mohou odstavit kočárek či jízdní kolo. Dráhy mají celkem 34 řídicích vozů tohoto typu, část z nich ovšem nemá oddíl první třídy.

V rekonstruování starších vagonů ČD na řídicí vozy šumperský Pars pokračuje. Další série ovšem má být určena ke klasickým soupravám rychlíkových vagonů s lokomotivou.

Vydáno pod