Nový systém odtahů po nehodách působí problémy

Jihlava – Dlouhé uzavírky dálnic po nehodách jsou často zbytečné. Tvrdí to vedení kraje Vysočina, podle kterého jde o důsledek nového systému odstraňování následků dopravních nehod. Loni ho vymyslely policie a pojišťovny. Zatímco starý systém řešil kompletní odklízení nehod, ten nový jen likvidaci havarovaných aut.

Loni v prosinci, kdy ještě platil starý systém likvidace následků nehod, havaroval na dálnici D1 kamion s prasaty. Na místě zasahovala specializovaná firma, po pěti hodinách byla dálnice uklizená a zcela průjezdná. Další podobná nehoda se stala letos v březnu na silnici z Jihlavy do Žďáru nad Sázavou. Řidič potom celé dopoledne chytal rozprchlá prasata. Trvalo to pět hodin, teprve potom se havarovaný kamion začal vyprošťovat.

Nový systém přitom má určovat jasný postup při odstraňování nehod. „V okamžiku, kdy se nehodové centrum pojišťoven dozví o nehodě, vyšle na místo smluvní asistenční společnosti,“ řekl Jakub Hradec z České kanceláře pojistitelů. Asistenční společnost ale zajistí jenom odtah bouraného auta. Zda uklidí i náklad, závisí na úsudku odtahové služby.

Reportáž Blanky Poulové (zdroj: ČT24)

Podle odborníků taková praxe ale není možná. O uvolnění silnice by měli rozhodovat policisté.