Octavia GreenLine se představila Číně

Peking – Na pekingském autosalonu Auto China to vypadá, jako kdyby loni na výrobce vozů ani žádná krize nedolehla. Čína předběhla Spojené státy a stala se největším automobilovým trhem na světě, prodej nových modelů v zemi se zdvojnásobil a nával před branami v pátek otevřené show dává tušit, že nákupní horečka neustupuje. Své nejlepší výrobky přijelo do Pekingu vystavit přes dva tisíce výrobců.

Mezi vystavovateli nechybí ani Škoda Auto. Prodej vozů mladoboleslavské automobilky se loni v Číně zdvojnásobil, letos se pro ni čínský trh stane největším. Na pekingském autosalonu, jehož motto letos je „za zelenější zítřek“, představuje Škoda Octavii GreenLine. „Mám ze Škody, České republiky a jejich obyvatel dobrý pocit. Česko jsem navštívil a Češi jsou velmi vášnivý a přátelský národ,“ nechal se slyšet jeden z návštěvníků autosalonu.

Čínská autoshow dohnala svět už i v počtu novinek. Letošní pekingský autosalon představuje 89 nových modelů aut, 75 z nich Made in China. Jedním z nich je například sedan automobilky Geely, jednoho z nejrychleji rostoucích čínských autovýrobců. V Pekingu představuje 27 zcela nových nebo nově upravených modelů. Například Líhnutí motýla, městské miniauto na solární pohon.

Reportáž Tomáše Etzlera (zdroj: ČT24)

Geely se ve světě proslavilo v březnu, kdy koupilo Volvo. Noví čínští vlastníci tvrdí, že to na kvalitě švédské ikony nic nezmění. „Čína umí vyrábět dobré věci, výrobní schopnosti jsou tady při našem rychlém rozvoji velmi silné. Budeme tvrdě pracovat na tom, abychom vyráběli co nejlepší auta, takže s jejich kvalitou si nemusíte dělat starosti,“ uvedl ředitel pro veřejné vztahy automobilky Geely Victor Yang.

Experti ale tvrdí, že přes obrovský rozvoj čínské automobilky stále zaostávají v technologiích a bezpečnosti za konkurenty ze západního světa. Dohnat by je mohly zhruba za deset let.

Úvodní dny autosalonu jsou určeny odborné veřejnosti a novinářům. Veřejnost ho bude moci navštívit od 27. dubna do 2. května.