Podle obchodního ředitele RegioJetu Jiřího Schmidta by mezi Znojmem a Havlíčkovým Brodem mohly jezdit rychlé spoje každé dvě hodiny. „Ze Znojma do Jihlavy by cesta trvala 90 minut, do Havlíčkova Brodu o 20 minut déle. Doba je srovnatelná s nejrychlejšími autobusovými spoji,“ řekl Schmidt. V současnosti mezi oběma městy žádný přímý spoj nejezdí, cestovat je možné regionálními zastávkovými vlaky s přestupem v Okříškách a Jihlavě. Cesta trvá skoro tři hodiny. „Spojení na Havlíčkův Brod je velmi špatné, lidé musí cestovat po lokálních tratích s několika přesedáními, cokoli by bylo lepší než stávající stav. Město projekt podpoří,“ podotkla mluvčí znojemské radnice Denisa Šipošová. Projekt by podpořil i jihlavský primátor Jaroslav Vymazal.
Regionální politici nedávno začali volat po rychlejším železničním spojení Znojma s Prahou, jehož součástí by rychlíky do Havlíčkova Brodu mohly být. Podle Jančury je projekt zatím jedinou konkrétní nabídkou na zajištění vlakové dopravy mezi Znojmem, Jihlavou a Havlíčkovým Brodem. „RegioJet nemusí být nakonec vybraným dopravcem. Pokud se otevře nabídkové řízení, jistě se přihlásí víc zájemců,“ podotkl Jančura.
RegioJet připravil letos sérii reklamních jízd v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji, kde cestujícím představuje pronajaté dieselové jednotky Desiro. Mateřská Student Agency zároveň koupila starší elektrické lokomotivy, shání i vagony a chtěla by začít jezdit s rychlíky na hlavních tratích.