Po stezce na vltavském břehu se procházely generace Pražanů, další generace by však po ní už měly jezdit autem. Útvar rozvoje hlavního města Prahy sice oficiálně stavbu nové silnice na vltavském břehu zamítl, protože není v souladu s územním plánem, jeho ředitel Bořek Votava však připustil, že jako „provizorní řešení“ přesto může vzniknout.

Reportáž Roberta Maleckého
Vyjádření ředitele ZOO Praha Miroslava Bobka:
„Je nutné vyřešit dopravní obslužnost Botanické a Zoologické zahrady hl. m. Prahy a ulevit Tróji od dopravy. Dotažení komunikace podél Vltavy až k zoo je jedno z možných řešení, které je ovšem jako jediné realizovatelné v dohledné době. O tuto komunikaci stojíme. Tato komunikace by k dopravě do zoo a ze zoo mohla být používána jen během dnů s vysokou návštěvností a zásadně jednosměrně.“
Odpůrci stavby jsou přesvědčeni, že kromě destrukce rekreační zóny u Vltavy přivede nová silnice do Troje auta, která vůbec nepojedou do zoo. „Silnice je dokumentována nebo předkládána trojské veřejnosti jako přímá cesta do zoo. Není to pravda, protože je tady napojení do ulice Pod Havránkou, a to umožní průjezd ze široké oblasti severních částí města,“ varoval místní obyvatel Troje Ladislav Lašek.