Podobných volání na tísňové linky neubývá. Záchranáři teď začnou používat účinnou zbraň: Majitele čísel, ze kterých je voláno opakovaně, jednoduše zablokují. Příště už se na linku nedovolají. „Dosavadní možnosti eliminace zlomyslných volání byly složité, zdlouhavé,“ vysvětluje ředitel odboru operačního řízení z Hasičského záchranného sboru ČR Luděk Prudil.
Radek Kislinger, mluvčí Hasičského záchranného sboru:
„My dokonce některá telefonní čísla, která nám zlomyslně volají, dlouhodobě známe a byl to neřešitelný problém. Tím, že je odpojíme, ten problém konečně vyřešíme.“

Reportáž Roberta Maleckého
Nový systém je jednoduchý. Záchranáři o něm mluví jako o systému třikrát a dost. Pak pošlou žádost telefonnímu operátorovi, který má povinnost číslo od tísňové linky odpojit. Jeho majitel se může odvolat a stížnost pak bude řešit Český telekomunikační úřad.
Problém se týká hlavně hasičů, kteří obsluhují jednotnou evropskou linku 112. Ta je totiž dostupná i z mobilních telefonů bez SIM karty. A to je možnost, která anonymy láká. Pražské operační středisko „sto dvanáctky“ přijme denně kolem tisícovky hovorů. Jen asi desetina z nich jsou reálné život nebo zdraví ohrožující situace. Zbytek tvoří nejrůznější omyly, nebo dokonce zlomyslnosti. Další velkou skupinu tvoří děti, které si buď hrají s telefony, nebo se rovnou snaží voláním vyhnout nepříjemným školním povinnostem. I na ně nový systém pamatuje. S odpojovaním se začíná nemilosrdně hned v prvních červencových dnech.
