První lokomotivou, kterou Vítkovice Group po roce práce upravily k pohonu zemním plynem, je lehký posunovací stroj řady 703 známý jako „Prasátko“ o výkonu 250 kilowattů. Rekonstrukci představily na veletrhu Raildays v Ostravě, v provozu je ale už od ledna.
„Lokomotiva má prokazatelně nižší množství emisí ve výfukových plynech proti naftovým motorům. Při měření hluku se prokázalo jeho snížení až o 13 decibelů při maximálních otáčkách motoru,“ uvedl ředitel společnosti VÍTKOVICE Doprava Jaromír Scelavík s tím, že první jízdy potvrdily snížení nákladů na pohonné hmoty o 30 až 40 procent.
Větší lokomotiva by měla po rekonstrukci dosahovat výkonu až 500 kilowattů. Oproti dieselové verzi je to o 100 kilowattů méně, k vedení lehkých souprav by však měl takový výkon lokomotivě postačit. ČD podle své mluvčí Kateřiny Šubové očekávají, že úprava stroje sníží provozní náklady a umožní ekologičtější provoz.