Již dříve oznámil Liberecký kraj, že vlaky ze Sklářské Poreby by měly v Česku jezdit pouze do první vícekolejné stanice za Harrachovem – do Kořenova. Dopravu má na české straně zajistit společnost Viamont, jejíž vlaky jezdí například také z Trutnova do polské Lubawky. V Kořenově bude možné přestoupit na jiný spoj do Tanvaldu, respektive Liberce.
Liberecký kraj zaplatí letos za půlroční provoz na svém území Viamontu dva miliony korun. Smlouvu s dopravcem nedávno schválili krajští radní.
/*json*/{"map":{"lat":50.808538204,"lng":15.4584503174,"zoom":12,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[],"polylines":[{"strokeColor":"#FF0000","strokeOpacity":false,"strokeWeight":false,"path":[{"lat":50.771696357687,"lng":15.392618179321},{"lat":50.771533516321,"lng":15.395536422729},{"lat":50.774898789353,"lng":15.399827957153},{"lat":50.778372365618,"lng":15.395879745483},{"lat":50.781140186999,"lng":15.398025512695},{"lat":50.782442634493,"lng":15.400085449219},{"lat":50.785915650451,"lng":15.398197174072},{"lat":50.789768225689,"lng":15.398197174072},{"lat":50.791667265669,"lng":15.401029586792},{"lat":50.794651315478,"lng":15.398626327515},{"lat":50.800944323195,"lng":15.404720306396},{"lat":50.800998569577,"lng":15.410385131836},{"lat":50.802083484001,"lng":15.413904190063},{"lat":50.806260169358,"lng":15.414505004883},{"lat":50.806694089282,"lng":15.421285629272},{"lat":50.813148172322,"lng":15.427551269531},{"lat":50.822908956377,"lng":15.436305999756},{"lat":50.826541616097,"lng":15.434074401855},{"lat":50.831420863424,"lng":15.434675216675},{"lat":50.832613490757,"lng":15.437164306641},{"lat":50.831583496218,"lng":15.453214645386},{"lat":50.829360798981,"lng":15.458965301514},{"lat":50.829306585531,"lng":15.470809936523},{"lat":50.828601804953,"lng":15.476217269897},{"lat":50.829902930018,"lng":15.481367111206},{"lat":50.829523438953,"lng":15.487031936646},{"lat":50.827517506362,"lng":15.488920211792},{"lat":50.825565705432,"lng":15.494499206543},{"lat":50.82843916177,"lng":15.500249862671},{"lat":50.829577652152,"lng":15.502481460571},{"lat":50.831637707024,"lng":15.50145149231},{"lat":50.83461920437,"lng":15.499992370605},{"lat":50.835703338003,"lng":15.502052307129},{"lat":50.837112674076,"lng":15.509605407715},{"lat":50.832342441767,"lng":15.519218444824}]}],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/
Obnova trati, kterou spolufinancovala Evropská unie z programu přeshraniční spolupráce Cíl 3 ČR-Polsko, stála více než 160 milionů korun. Většina prací probíhala na polské straně. Česká část trati byla v poměrně dobrém stavu, podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally stála její rekonstrukce 20 milionů korun.
Železniční spojení Tanvaldu, Kořenova a Sklářské Poreby je v mnoha směrech unikátní. Trať Tanvald–Kořenov z roku 1902 má funkční ozubnicový systém – jako jedna z mála tratí s běžným rozchodem 1 435 milimetrů. V běžném provozu však na ní jezdí normální vlaky, sklony totiž nejsou takové, že by s nimi soudobá vozidla měla problém. Z Kořenova do Sklářské Poreby byla trať do ukončení přeshraničního provozu elektrizovaná. Po roce 1945 ale byly sloupy sneseny, dnes zbývá pouze jeden v kořenovském nádražním muzeu.