Evergreen silnic v létě - uzavírky a omezení

Praha - V Česku se naplno rozjely letní opravy silnic. Komplikované jsou nejen příjezdy do Prahy, ale také třeba do Brna. Se stovkami objížděk musí počítat i ti, co vyrážejí autem do zahraničí. Práce podle silničářů s koncem prázdnin navíc rozhodně neskončí - řidiči se musí obrnit trpělivostí do října.

V Praze nemohou ode dneška řidiči bez problémů projet spojnicí mezi D11, D8 a R10 - Kbelskou ulicí, jednou z nejvytíženějších v metropoli. Podle TSK je v dezolátním stavu, plná výtluků a vyjetých kolejí od kamionů. V úseku mezi Kolbenovou a Mladoboleslavskou ulicí jsou kvůli rekonstrukci do konce měsíce uzavřeny dva ze čtyř pruhů. Do konce července by měla vozovka získat zcela nový povrch. „Ta komunikace je v naprosto havarijním stavu. Jsou tam vyjeté velké koleje od kamionů, jsou tam propadlé kanály, obrovské výtluky, které jsme po zimě opravili, ten stav už byl natolik neúnosný, že jsme k té opravě museli přes léto přistoupit,“ uvedl mluvčí TSK Praha Tomáš Mrázek.

V ranní špičce auta sice ještě místem omezení projela bez větších potíží, od dopoledne se ale tvořily několik set metrů dlouhé kolony a situace se nezlepšila ani večer. Ve směru do centra se provoz krátce před 19:00 pohyboval na stupni číslo čtyři až pět.

Rekonstrukce je rozdělena do dvou etap. První začala v sobotu a skončí 1. srpna. Druhá etapa bude následovat a skončí nejpozději 16. srpna. „Budeme se samozřejmě snažit o maximální zkrácení termínu při dodržení všech technologických postupů,“ zdůraznil Mrázek.

Oprava je naplánována na jeden měsíc. Směrem z centra Prahy jsou zachovány dva jízdní pruhy a ve směru do centra je průjezdný pouze jeden jízdní pruh. Očekává se tam zejména tvorba kolon kamionů od dálnice D8. Pro řidiče osobních aut mířících do města se doporučuje objížďka přes Prosek a Vysočanskou estakádu, při směru z centra pak ulicí Českomoravskou a Poděbradskou. Pro nákladní vozy žádná alternativa není. Podle policie tam musí řidiči počítat se zdržením.

„Ty opravy a rekonstrukce někdy proběhnout prostě musí. Načasování na letní měsíce má své opodstatnění v tom, že charakter dopravy je poněkud rozdílný. Správce komunikací provádí opravy i z pohledu technologického,“ uvedl ve Studiu ČT24 Jindřich Frič z Centra dopravního výzkumu.

Dopravu v metropoli komplikuje i uzavřený pravý jízdní pruh v Patočkově ulici ve směru do centra nebo rekonstrukce tramvajové trati v ulici Badeniho ve Střešovicích.

Pražský okruh se opravuje hned na osmi kilometrech, dálnice D1 hlásí kolem patnácti omezení. Paradoxně tyto opravy jsou v podstatě k ničemu - Ředitelství silnic a dálnic nemá podle své mluvčí Martiny Vápeníkové peníze, takže provádí jen nezbytné lokální výspravy. „Je to vytloukání klínu klínem,“ řekla Vápeníková.

V jižních Čechách se zase opravuje spojnice D1 a Plzně, silnice I/19. Nedaleko Tábora tak řidiči musí čekat ve frontě - i mimo špičku - několik minut, omezení jsou na dalších třech místech. Na mezinárodní E 55 se pracuje na čtyřech místech.

V Brně se začal opravovat náhon přes řeku Svitavu v městské části Husovice.

Uzavírka
Zdroj: ČT24
Vydáno pod