„Je nutné udělat intuitivní komunikaci,“ říká ředitel nových médií ČT Fridrich

Praha - Nová média by v budoucnu měla být samostatným programovým okruhem České televize. Podle výkonného ředitele této sekce Milana Fridricha se veřejnoprávní televize už přizpůsobila novým trendům a technologiím. V následujících měsících se chce zaměřit hlavně na modernizaci webu. „Teď je nutné udělat intuitivní komunikaci, nabídnout lidem různé možnosti, jak mohou konzumovat programy a pořady České televize na internetu, nabídnout jim spoustu informací a zážitků jiného typu, které s programem souvisí a které na webu budou,“ říká Milan Fridrich, který byl hostem Interview ČT24.

„Progresivní proud, který na ČT24 byl a který nám umožňoval ukazovat, kudy se bude vyvíjet televize, vedl generálního ředitele (Jiřího Janečka) k tomu, aby se zkušenost ČT24 a nových médií přenesla na celou Českou televizi,“ vysvětluje Fridrich, který byl dosud šéfem zpravodajské ČT24. „Proto mě uvedl do nové funkce výkonného ředitele nových médií.“

Zpravodajský program ČT24 bude od srpna řídit místo Fridricha Roman Bradáč, současný vedoucí kanceláře generálního ředitele ČT a bývalý zpravodaj televize ve Spojených státech. „ČT24 nadále zůstává programem veřejné služby, který bude diváky informovat o aktuálním dění,“ uvedl Bradáč.

Interview ČT24

Generální ředitel ČT Jiří Janeček již dříve zdůraznil, že Česká televize nereaguje restrukturalizačním plánem na ekonomickou krizi, ale na novou situaci na mediálním trhu. Plánované změny jsou reakcí na zásadní změny mediálního prostředí způsobené rozvojem digitálního vysílání, internetu či globalizací.

Touha věci měnit a soustředěnost na práci

„Myslím, že Roman Bradáč bude chtít rozvíjet to, co už je dáno, bude chtít rozvíjet můj projekt,“ předpokládá Fridrich. „Předávám hotový produkt, který má šanci na českém mediálním trhu dosáhnout v podílu na divácích 5 procent,“ říká.

Můžeme dělat velká vysílání

„Nejdramatičtějším zlomem pro mne i pro tým byla prezidentská volba v roce 2008, kdy se poprvé udělalo masivní kontinuální vysílání. Nikdo nevěřil, že jsme schopni to utáhnout. Tehdy jsem to prosadil silou, což jsem poté už musel dělat málokdy,“ bilancuje Fridrich. „A všichni pochopili, že můžeme dělat velká vysílání,“ zdůrazňuje.

ČT24 svůj podíl na trhu televizních stanic neustále zvyšuje. Podíl na publiku byl v červnu 3,83 %, což znamená rekord v pětileté historii ryze zpravodajského vysílání České televize. Podle Fridricha to přesvědčivě dokazuje, že jde o nastolení pozitivního trendu, který se opírá o celou řadu inovací.

„Za co jsem rád, je to, že se sem vnesl určitý duch a filozofie dravosti a tahu na branku, touhy věci měnit, soustředěnosti na práci a toho, že si klademe pouze velké cíle,“ komentuje Milan Fridrich své působení ve funkci ředitele ČT24. „Po určité době, pokud člověk je tvořivý, pokud má potřebu být u věcí, které jdou dynamicky a dramaticky dopředu, tak rád mění za něco, pokud je v tom skrytá obrovská výzva. A to v tomhle je,“ těší se na práci výkonného ředitele ČT Nová média.

Vedoucí programových okruhů ČT
Zdroj: ČT24