RegioJet svezl 200 tisíc cestujících, potom vrátil vlaky

Brno – Po sto dnech ukončil železniční dopravce RegioJet provoz dvou motorových vlaků Desiro, kterými od dubna vozil cestující v několika regionech nejprve za pětikorunu, později za běžné jízdné. V době, kdy společnost jezdila s motoráky půjčenými z Německa, svezla 200 tisíc cestujících, vlaky najely celkem 80 tisíc kilometrů, informoval provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek.

„Mnoho lidí říkalo, že nejsme schopni železniční dopravu zajistit, že nemáme žádná vlastní vozidla a spoustu dalších důvodů, proč bychom nemohli jezdit. Tato prezentace měla lidem ukázat, že to umíme,“ uvedl Radim Jančura, vlastník společnosti Student Agency, jejíž dceřinou firmou RegioJet je.

Jízdy s nízkopodlažními jednotkami Siemens Desiro z větší části platil dopravce z vlastních zdrojů, jízdy měly charakter prezentace společnosti. Regiojet nejprve jezdil po tzv. Kozí dráze v Ústeckém kraji, poté se žlutými vlaky mohli svézt cestující v Olomouckém, Jihomoravském, Jihočeském a Plzeňském kraji. Od poloviny června do konce července jezdily motoráky jako spěšné vlaky z Plzně do Domažlic řádně uvedené v knižním jízdním řádu.

Naprostou novinkou, kterou RegioJet přivezl na české koleje, byla možnost bezdrátového připojení k internetu ve vlaku. „Přes naše WiFi se připojilo 11 328 zařízení, s nimiž uživatelé prosurfovali celkem 6 841 hodin a přenesli 176 258 megabytů dat,“ přiblížil Jan Paroubek.

Prezentační jízdy vyprovokovaly k činnosti i České dráhy. Ty si na jaře rovněž nakrátko půjčily moderní motorák a do oblastí, kde jezdily vlaky RegioJetu, přivezly své elektrické jednotky CityElefant. Navíc dráhy vyhlásily několik výběrových řízení na nákup a modernizaci jednotek a vagonů.

Zatímco Desira byla pronajatá a dopravce je nyní musel vrátit, na české území už dorazily lokomotivy, které RegioJetu patří. Od italské dopravní společnosti pořídil devět elektrických lokomotiv vyrobených v plzeňské Škodě na počátku 90. let minulého století. Ty by měly v příštím roce začít vozit vlaky Intercity z Prahy na Ostravsko a zpět. V současné době probíhá výběrové řízení na vagony pro tyto soupravy.