ODS v Praze slibuje donášku léků až do domu či nová sportoviště

Praha - Pražská ODS dnes na Žofíně představila svůj volební program pro říjnové volby do zastupitelstva hlavního města. Slibuje lékárenskou pohotovost v každém obvodu, dovoz léků až do domu pro seniory starší 80 let, nová sportoviště, ale také tvrdší postup vůči distributorům drog, kapsářům, hernám a kasinům. Ani dnes ale nezaznělo jméno kandidáta na pražského primátora. ODS plánuje, že za kampaň v Praze utratí 30 milionů korun, což je nejvíce ze všech stran.

Jednotliví lídři v sedmi volebních obvodech nastoupili před novináře v bílých košilích s vyhrnutými rukávy a modrých kravatách. Pouze nezávislý kandidát a lékař Bohuslav Svoboda si ponechal svého tradičního motýlka. Podobně jako předseda ODS Petr Nečas tak zvolili kampaň podobnou té, kterou v minulosti měli britští konzervativci. Na závěr tiskové konference jednotliví lídři odjeli do pražských ulic v autech se svojí podobiznou.

Občanští demokraté v podstatě shrnuli program, který už v minulých týdnech prezentovali na jednotlivých tiskových konferencích. Náměstek primátora a jednička jedné z kandidátek Rudolf Blažek zopakoval, že chce navýšit počet strážníků v MHD, rozšířit městský kamerový systém, vytlačit prostituci z města, zřídit metropolitní policii a vyřešit problém s nepoctivými taxikáři. Další lídr Petr Hána připomněl, že budou občanští demokraté pokračovat ve výstavbě vnitřního městského okruhu a podporovat další budování vnějšího pražského okruhu. Z úst bývalého hokejového brankáře Petra Břízy zaznělo, že ODS postaví alespoň 20 nových, ale levných sportovišť.

Nejdřív program, pak kandidát na primátora

Předseda pražské ODS Boris Šťastný na dotazy novinářů slíbil, že kandidáta ODS na post primátora hlavního města zveřejní nejpozději do 28. září. „Uvnitř ODS už máme poměrně jasnou představu o tom, kdo by měl být kandidátem na primátora,“ uvedl. Podle něj ale jméno bude zveřejněno až poté, co bude Pražanům dostatečně prezentován volební program. ODS je poslední větší stranou v Praze, která dosud nepřišla s kandidátem na případného primátora. Kvůli absenci lídra Prahu kritizoval i předseda ODS a premiér Petr Nečas.

Za kampaň v Praze utratí ODS ze všech stran nejvíce

Podle Hospodářských novin (HN) plánuje ODS utratit za volební kampaň v Praze 30 milionů korun – hlavně za billboardy a plakáty. Žádná jiná strana v Praze na volby tak vysokou částku nevynaloží. Za celostátní kampaň dají občanští demokraté asi 50 milionů korun. „Region má připravených dvacet milionů. Počítám, že dalších zhruba deset milionů zaplatí oblastní sdružení a jednotliví kandidáti,“ řekl první místopředseda pražské ODS Pavel Klega. Peníze pražští občanští demokraté prý získají ze sponzorských příspěvků, z úspor a několik milionů dodá hlavní kancelář.

Kolik dají za kampaň v hlavním městě ostatní strany:

  • ČSSD 8 milionů korun
  • Věci veřejné 15 milionů korun
  • TOP 09 10 milionů korun

Podle HN však budou sumy, které strany uvádějí, jen zlomkem celkových nákladů.