Dráhy chtějí u pantografů spojit modernizaci s generální opravou, čímž také vysvětlují navýšení ceny proti minulým létům o zhruba 20 milionů na jednotku. Podle Šťáhlavského se v minulosti takzvaná hlavní oprava dělala zvlášť.
V posledních letech modernizovala jednotlivě brněnské pantografy společnost Pars nova Šumperk. Dráhy jich mají celkem deset, z toho šest je po rekonstrukci.
Pantografy řady 560 se vyráběly sériově v letech 1970 a 1971 v závodě Vagónka Tatra Studénka. Celkem se vyrobilo 17 jednotek, které následně putovaly do lokomotivních dep v Brně a Trnavě. K vidění jsou například na lince z Brna do Letovic nebo Vyškova. Zvláštností těchto jednotek je skupinový pohon dvojkolí.
Pro Brno jsou typické stejně jako pro Prahu staré pantografy řady 451 z 60. let zvané Emilka nebo Žabotlam.