Varšava - V polské Varšavě dnes začala stavba hlavní části druhé trasy metra. Druhá trasa varšavského metra, která bude mít zatím sedm stanic, spojí západní a východní břeh Visly. Část, která povede přes samé centrum hlavního města, má měřit okolo šesti kilometrů. Jde o největší investici samosprávy v Polsku, jejíž náklady dosahují více než 4,1 miliardy zlotých (asi 25,6 miliardy korun).
Ve Varšavě začala stavba druhé trasy metra
Vlaky by měly na nové trase začít jezdit na přelomu let 2013 a 2014. Nová trasa však neposlouží fanouškům, kteří do Varšavy za necelé dva roky přijedou na mistrovství Evropy ve fotbale. Nyní obyvatele a návštěvníky polského hlavního města v souvislosti se stavbou druhé trasy podzemní dráhy čekají obrovské dopravní komplikace, před Eurem 2012 by se podle ujištění radnice mělo po Varšavě jezdit lépe.
Do tendru na 35 souprav metra, z nichž větší část bude jezdit na nové trase, se přihlásila také Škoda Polska v konsorciu s ruským Vagonmašem. Škoda Polska na polském trhu zastupuje zájmy plzeňské Škody Transportation.
Již existující trasa metra vede z jižních do severních částí města, je na ní 21 stanic a měří přes 23 kilometrů. Metro ve Varšavě funguje od roku 1995. Denně sveze v průměru okolo 520 000 cestujících.