V jejich nabídce se odráží tlak na co největší snížení nákladů. Producenti tak přicházejí s úspornými auty a řešeními, které podnikatelům umožní pružně reagovat na potřeby zákazníků.
„Veletrh se koná přesně v pravou chvíli. Ukáže, s jakým úspěchem vyjíždíme z krize,“ uvedl prezident německého svazu automobilového průmyslu (VDA) Matthias Wissmann.

V Hannoveru začíná mezinárodní veletrh IAA
Wissmann však varuje i před přehnaným optimismem. Krize podle něj ještě zdaleka není zažehnaná a nějakou dobu potrvá, než se odbyt užitkových vozů dostane na úroveň před jejím začátkem. Produkce těchto aut ve vyspělých zemích je podle něj stále o třicet až čtyřicet procent nižší v porovnání s rokem 2008.
Komplikace do byznysu autodopravců by také mohlo přinést další snižování emisí aut normou Euro 6. Vozidla s ní budou sice takzvaně ekologicky čistá, přinese to ale mnohem větší náklady. Podle expertů by totiž nové motory mohly spotřebovat až o osm procent více paliva.