Údržba čekárny je důležitá. Dráhy opuštěné prostory neuzamykly nadarmo – kde nechaly čekárny volně k dispozici, cestujícím příliš neposloužily. Například ve Švihově vydržela trvale otevřená nehlídaná čekárna pouze měsíc. „Vandalové ji zapálili, strhali zářivky a my jsme ji museli znovu opravit. Stálo nás to 40 tisíc korun,“ přiblížila mluvčí ČD Radka Pistoriusová.
V Chýnově se o čekárnu stará Zuzana Kudláčková, která bydlí v nádražní budově. Před příjezdem prvního vlaku čekárnu odemyká a po odjezdu posledního zase zamyká. V zimě bude muset uklízet sníh. Vedení města je přesvědčeno o tom, že je provoz čekárny potřeba. „Hodně jezdí děti do školy a starší občané,“ řekl místostarosta Jan Pistulka.

Reportáž Kristiny Vrkočové
Chýnov je jediným místem u trati Tábor – Pelhřimov, které se ujalo uzavřené nádražní čekárny. Do dopravy ale investoval i Pacov, kde ale lidé více jezdí autobusem. Radnice se tak stará o jejich stanoviště.
O nádraží by se Pacov mohl starat, kdyby mu přispívaly České dráhy. „Obce by se mohly za určitých podmínek podílet, ale větší část, tu markantní část, by měl nést ten, kdo z toho má ten příjem,“ řekl starosta Lukáš Vlček.
Podobný názor má i Jan Šatava, ředitel železniční společnosti Jindřichohradeckých místních drah. Jeho firma přistupuje k nádražím docela jinak než ČD – pečlivě je udržuje a peníze na jejich provoz získává například tak, že v nich provozuje penziony. „Je smutné, že město musí na nádraží suplovat téměř povinnosti dopravce,“ podotkl Šatava.
JHMD také pomáhá ČD s provozem společné stanice v Obratani. Čekárnu provozují dráhy, toalety vedle soukromá úzkokolejka. Klíče má vlakvedoucí, takže pokud je souprava ve stanici, každému ochotně odemkne.