„Po dokončení obchvatu se nám podařilo nasměrovat část dopravy mimo město. Avšak mnoho řidičů stále volilo pro ně jednodušší trasu přes centrum. Proto si musíme takto vynutit odklon tranzitní dopravy,“ vysvětlil starosta Vít Slováček (KDU-ČSL).
S úpravami souvisí také změna organizace dopravy v Karvinské ulici, a to v křižovatce s nájezdovou rampou na okružní křižovatku v Chotěbuzi, kde se mění přednost v jízdě. „Toto opatření by mělo přinést zvýšení bezpečnosti provozu v dané křižovatce, ale především odklon většiny tranzitní dopravy, nejen těžké nákladní, mimo centrum Českého Těšína,“ doplnil vedoucí oddělení dopravy Tomáš Hloušek.
Obchvat města byl otevřen v červenci 2008. Dvoukilometrová silnice, za kterou stát zaplatil 566 milionů korun, měla výrazně ulehčit právě dopravě v Českém Těšíně, ale i v Třinci.