Eurostar se připravuje na konkurenci a kupuje nové rychlovlaky

Londýn – Společnost Eurostar, která provozuje rychlovlaky jezdící tunelem pod kanálem La Manche z Londýna do Paříže a Bruselu, nakoupí deset nových souprav od Siemensu. Dosud se přitom nadnárodní dopravce spoléhal na jednotky vyráběné konkurenčním Alstomem. Vlaky typu Velaro D, které Siemens představil na konci září, nahradí nejstarší soupravy. Eurostar chce v příštích letech svoji flotilu čítající 28 rychlovlaků postupně obměnit a také rozšířit.

Vlaky Eurostar jezdí od roku 1994. Postupně přetáhly řadu cestujících, kteří dříve mezi Londýnem a Paříží resp. Bruselem létali nebo jezdili lodí a autem. V současně má na obou trasách asi 80procentní přepravní podíl.

V příštích letech by chtěla společnost, o jejíž akcie se dělí Francouzská národní železniční společnost (SNCF) a Belgická národní železniční společnost (SNCB) svoji nabídku dále rozšířit. „Náš pohled je nyní zaměřen na expanzi našich služeb po celé Evropě,“ uvedl generální ředitel Eurostaru Nicolas Petrovic. Podle platných unijních pravidel může železniční společnost jezdící v některém ze států EU provozovat mezistátní spoje i v dalších zemích.

Díky tomu ale číhá na Eurostar vážná konkurence – Německé dráhy (DB). Společnost, která už podniká na britském železničním trhu, plánuje v příštím týdnu testovací jízdu vlastního rychlovlaku – rovněž typu Siemens Velaro – pod kanálem. Připravuje totiž přímou linku z Německa do Londýna.