Rozšiřování zlínsko-otrokovické silnice bude pokračovat

Zlín – Rekonstrukce silnice I/49 mezi Zlínem a Otrokovicemi se nezastaví. Postupné rozšíření vytížené komunikace na čtyři pruhy je zahrnuto do investičního rámce pro příští rok. Informoval o tom ministr dopravy Vít Bárta při své návštěvě Zlínského kraje. Úprava za 600 milionů korun je podle ministerstva velice důležitá – na rozdíl od řady dalších dopravních staveb, které kvůli chybějícím penězům ve stávající podobě zřejmě realizovány vůbec nebudou.

Ministr Bárta ve Zlíně potvrdil dobrou zprávu – do konce roku bude krajské město napojeno na dálniční síť. Umožní to rychlostní silnice R55, jejíž úsek Hulín–Skalka má být hotov v listopadu. Současně bude otevřena další část dálnice D1, takže bude možné dojet po vysokorychlostní komunikaci z Brna až do Otrokovic. „Po pražském obchvatu je zprovoznění této dálniční komunikace do Zlína druhou nejvýznamnější investicí, kterou v rámci celé České republiky provádíme,“ řekl Bárta.

Další osud rychlostní silnice R55 je ale nejistý. Vláda nedávno zrušila stavbu její části u Břeclavi, ministerstvo navíc nepočítá s brzkou výstavbou dalších úseků. Ve Zlíně ministr naznačil, že peníze potřebné na náročnou stavbu R55 stát nejspíš raději použije na vybudování obchvatů.

Vít Bárta se ve východomoravském regionu zabýval také plánovanou rychlostní silnicí R49 ze Zlína na hranice se Slovenskem a elektrizací trati z Otrokovic do Zlína. Ani jednoho projektu se ale obyvatelé kraje v nejbližší době nejspíš nedočkají. Ministr připomněl, že veškeré závazky ministerstva v celé zemi by při stávajících příjmech Státního fondu dopravní infrastruktury trvalo postavit 100 až 120 let. „V této logice je nutné přistupovat k tomu, že bohužel na všechny takovéto projekty peníze nebudou,“ uvedl ministr dopravy, který také ve Zlíně zdůraznil nezbytnost úspor a hledání „levnějších řešení“.

Ke kompromisům je ochotno i vedení kraje. Podle hejtmana Stanislava Mišáka by například postačilo, kdyby byla silnice R49 z Holešova na Zlín pouze dvoupruhová. Zároveň se ale hejtman dožadoval většího zájmu o region, kterému se všechny důležité dopravní stavby co nejdůsledněji vyhýbají. „Rozumíme tomu, že všichni chtějí být dopravně napojeni, na druhou stranu náš kraj trpěl nejdéle. Takže bojujeme, neboť nám to podvazuje ekonomický rozvoj kraje,“ uzavřel Mišák.