Auditor bude nejprve zkoumat návrh dokumentace, který je potřebný pro vydání územního rozhodnutí. Ve druhé fázi se zaměří na projektovou dokumentaci potřebnou pro vydání stavebního povolení. Třetí fáze se bude týkat již hotové stavby pro účely zkušebního provozu. Poslední částí bude hodnocení stavby pro vydání kolaudačního souhlasu.
Ředitelství silnic a dálnic, které v tuzemsku vyřizuje administrativní záležitosti kolem stavby těchto komunikací, pak bude muset úřady informovat, zda a jak námitkám auditora vyhovělo. Pokud jim nevyhoví, bude muset svůj postoj zdůvodnit.
Auditorem bezpečnosti silnic a dálnic bude moci být pouze jednotlivec. Povolení bude auditorům vydávat ministerstvo dopravy. Budou muset mít například odpovídající praxi v posuzování bezpečnosti provozu na silnicích a budou skládat zkoušky před komisí jmenovanou ministerstvem dopravy. Zákon auditorům současně zakáže, aby hodnotili stavby, na jejichž přípravě se sami podíleli, případně se na nich podíleli jejich blízcí nebo obchodní partneři. Pokud by toto pravidlo opakovaně nebo hrubě porušili, ministerstvo jim povolení odejme.