Motorový vůz z 50. let pojede ve státní svátek do Zubrnic třikrát, vyrazí až z ústeckého západního nádraží. Odjezdy jsou naplánovány na 9:03, 11:35 a 14:35. Cesta jedním směrem potrvá téměř hodinu, asi půl hodiny pojede motoráček po čerstvě zprovozněné soukromé trati z Velkého Března do Zubrnic. Za zpáteční jízdenku zaplatí cestující 90 korun.
V příštím roce by chtěla Zubrnická museální železnice jezdit na své dráze každý letní víkend. Není ale jasné, kolik vlaků každý provozní den vyjede, záleží to na tom, kolik bude mít sdružení peněz, a především na zájmu cestujících. „Denní náklady se pohybují kolem 20 tisíc korun, aby jízdné bylo na únosné úrovni,“ vysvětlil předseda sdružení Martin Kašpar. Skutečný zájem turistů potom ukáže, kam dál se bude lokálka ubírat.

Reportáž Terezy Baldové
Kdyby cestujících jezdilo opravdu hodně, sdružení by chtělo obnovit i další část někdejší trati až do Úštěku. To by ale bylo ještě složitější než oprava čerstvě zprovozněného úseku – za Zubrnicemi totiž už byly sneseny koleje.
Zubrnická museální železnice musela v roce 2008 lokálku od státu koupit za 1,6 milionu korun, přestože tehdy byla trať 30 let úředně zrušena a na turistické vyjížďky na počátku 90. let bylo vydáno zvláštní povolení.