Ministerstvo dopravy zastaví kampaň Nemyslíš, zaplatíš!

Praha - Ministerstvo dopravy zastaví dopravněbezpečnostní kampaň Nemyslíš, zaplatíš!. Příští rok tak ušetří 45 milionů korun. Dnes o tom informovaly televize Prima a Nova. Na milionový projekt nejsou peníze, proto bylo výběrové řízení na jeho pokračování zastaveno. Navíc koncem roku vyprší licence na vysílání klipů, napsala nedávno Mladá fronta Dnes. Ministerstvo je přesvědčeno, že kampaň, která byla nejdražší v jeho historii, zabrala, protože nehod se smrtelnými následky ubylo.

„Končí k poslednímu prosinci letošního roku. Je doba úspor, takže se ten záměr přehodnotil,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka. Slogan Nemyslíš, zaplatíš! však prý bude ministerstvo při svých akcích používat i nadále. Kampaň, která trvala tři roky, stála 150 milionů korun. „Z našeho pohledu byla předražená,“ prohlásil ministr dopravy Vít Bárta (VV).

Tvůrci klipů v čele s režisérem Filipem Renčem dostanou za svou práci namísto plánovaných 3,5 milionu korun, jen 500.000 korun. „To je pro mě uzavřená kapitola,“ řekl Renč.

Mladá fronta Dnes navíc nedávno napsala, že na konci roku vyprší ke spotům licence a podle vedení ministerstva dopravy jsou smlouvy s dodavatelskou agenturou tak nevýhodné, že neobsahují delší autorská práva. „Pokud bychom chtěli klipy nadále používat, museli bychom za ně zase draze zaplatit. A to nechceme,“ řekl deníku náměstek ministra dopravy Radek Šmerda.

Ministerstvo dopravy v polovině července uvedlo, že kampaň zachránila v loňském roce 160 životů. Úřad si ke kampani navíc nechal zpracovat průzkum, z něhož vyplývá, že pokračování kampaně si přeje 94 procent dotázaných.

Spoty vysílají celostátní i regionální televizní stanice, rádia i kina. Logo kampaně s drastickými záběry z nehod lze vidět na billboardech, v klubech a na diskotékách. Kampaň je i na internetu, na sociální síti Facebook má přes 410.000 příznivců. Získala také několik ocenění, například za spot Blázinec Zlatou pecku.

Vydáno pod