Most bude jednostranně sklopný s protizávažím. Má mít délku deset metrů, na šířku bude pětimetrový. Před zvednutím mostu zastaví auta světelná signalizace a závory. Celá oblast bude navíc osvětlena a monitorována kamerovým systémem. Zvedací most je podle Ředitelství vodních cest v případě vrbenského přístavu nejvhodnější. Lodě tak budou mít dostatečnou podjezdovou výšku a most bude zároveň bezpečný pro vozidla.
Náklady na celý projekt Dokončení vltavské vodní cesty činí 740 milionů korun bez daně. Dotace z EU činí 629 milionů korun, investorem je Ředitelství vodních cest. Po devítikilometrovém úseku budou lodě moci jezdit už příští turistickou sezonu. V ochranném přístavu České Vrbné bude moci kotvit až 23 sportovních lodí a dvě velká plavidla v případě povodní či mrazů. V běžném provozu bude přístav sloužit pro stání sportovních plavidel.