Vysokorychlostní vlaky jedou do Afriky, Maroko koupilo TGV

Rabat (Maroko) – Vysokorychlostní vlaky vyjedou i na africké koleje. Maroko objednalo u francouzského Alstomu čtrnáct dvoupodlažních souprav TGV Duplex, které mají od roku 2015 jezdit po trati mezi Casablancou a Tangerem, své schopnosti využijí především na nově vznikajícím 200kilometrovém úseku. Půjde o první vysokorychlostní železnici v Africe, ačkoli několik dalších zemí podobné dráhy také plánuje. Po otevření železnice, která propojí nejdůležitější města na severozápadním pobřeží Maroka, se zkrátí cestovní doba mezi koncovými stanicemi Casablanca a Tangero vzdálenými přes 300 kilometrů z dnešních 4 hodin a 45 minut na 2 hodiny a 10 minut.

Vlaky TGV, za které Maroko zaplatí 400 milionů eur, budou jezdit po nové části trati rychlostí až 320 kilometrů za hodinu, ve zbytku trasy budou dosahovat rychlosti mezi 160 a 220 kilometry za hodinu. Větší část dvoupodlažních souprav se bude vyrábět ve francouzských závodech.

Elektrické jednotky TGV (zkratka názvu Train à Grande Vitesse – vysokorychlostní vlak) vyrábí Alstom od počátku 80. let minulého století, dodnes drží rychlostní rekord mezi kolejovými vozidly. Speciálně upravená souprava dosáhla před třemi lety rychlosti 574,8 kilometru za hodinu. V běžném provozu je možné svézt se až 320kilometrovou rychlostí. Soupravy jezdí ve Francii, odkud zajíždějí i do sousedních zemí, ve Španělsku (jako AVE), posloužily také jako základ pro vysokorychlostní vlaky používané ve Spojených státech a v Koreji. Vlaky by měly jezdit také v Argentině.

Vydáno pod