Dvě tisícovky odstavených nákladních vagonů měly podle plánu ČD Cargo zmizet do konce roku 2010, další vlna pak měla přijít v letošním roce. Zatím ale ještě neběží ani výběrové řízení na firmu, která by vagony v dezolátním stavu zlikvidovala. „V roce 2010 se kompletně změnilo vedení společnosti, které si chtělo veškeré analýzy udělat znovu, proto toto zdržení,“ vysvětluje situaci mluvčí ČD Cargo Roman Jandík. Počkají si tak i lidé v obcích kolem železnic, kde soupravy rezaví i deset let.
Roman Jandík, mluvčí ČD Cargo:
„V současné době jsme udělali analýzu, ze které vyplynulo, že přibližně 2 000 těchto vozů by mělo být v roce 2011 zlikvidováno.“

Reportáž Ley Surovcové
Vedení společnosti o konkrétních místech bude teprve jednat. Už teď se předpokládá, že řada nákladních vozů by měla zmizet z okolí Českých Budějovic, kde jich má ČD Cargo nejvíc.