„Unikátní výzkumná infrastruktura poskytne podporu nejen pro samotný výzkum, ale také pro uživatele z řad státní správy. Tam napomůže zefektivnění plánování, výstavby, správy a údržby staveb dopravní infrastruktury. U výrobních, dopravních, provozních či stavebních firem u nás i v zahraničí podpoří zavádění nových technologií do praxe,“ podotkla Káňová.
„Projekt dopravního výzkumného a vývojového centra je vlastně integrální součástí Centra dopravního výzkumu,“ uvedl ředitel CDV Karel Pospíšil. Projekt s označením CDV+ je zaměřen celkem na pět projektů. Jde tam o hloubkovou analýzu dopravních nehod, humánní aspekty v dopravě, bezpečnost silničního provozu, záležitosti dopravní infrastruktury čili výstavby a technologií, dále dopady dopravy na životní prostředí. „Přejdou tam lidé z Centra dopravního výzkumu, ale zřejmě se budou nabírat i noví zaměstnanci,“ dodala Káňová.

Rozhovor s Karlem Pospíšilem
V novém výzkumném centru bude vybudováno i laboratorní geotechnické zkušební pole, kde bude možné simulovat reálné podmínky v podloží silnic, doplnil Pospíšil. „Výstupem budou jednak podklady pro formulaci a zlepšení zákonů, pro projektanty k zlepšení předpisů projektování dopravních staveb, pro automobilky pro zlepšování bezpečnosti aut a například také pojišťovny, aby dokázaly optimálně spolupracovat se svými klienty,“ vyjmenoval Karel Pospíšil očekávané výsledky práce dopravního centra.
Stávající Centrum dopravního výzkumu je veřejnou institucí a jedinou dopravní vědecko-výzkumnou organizací v působnosti ministerstva dopravy. Vzniklo v roce 1992 jako nástupce Výzkumného ústavu dopravního v Žilině. Po vzniku nového centra obě výzkumná střediska splynou.