Od Nového roku zabil vlak 27 lidí, varování ale ignorujeme

Praha – Na kolejích přijde ročně o život přes 200 lidí. Většinou přecházejí v okolí nádraží a podchody či nadchody ignorují. Loni zemřelo po střetu s vlakem dokonce nejvíc lidí za poslední čtyři roky. Číslo je alarmující i letos. Od Nového roku už vlak zabil 27 osob. Naposledy dnes ráno v Běchovicích. Smrt na kolejích hlásili i včera z Kralup nad Vltavou.

Na většině nádraží se každý den odehrává podobný scénář. Lidé vystoupí z vlaku, ale místo aby šli do podchodu, zkracují si cestu přes koleje. „Je tam docela dobře vidět na obě strany, takže jsem strach opravdu neměl,“ hájí se cestující. Pokud je vidí policisté, dostanou sice pokutu, ale ta je spíše preventivní – sto korun.

„Tady v životě nic nejezdí.“

Reportáž Magdy Trojanové a Kamily Štichové (zdroj: ČT24)

Generální inspektor z Drážní inspekce Roman Šinut upozorňuje, že rychlost vlaku lze těžko odhadnout: „Čísla hovoří jasně, jak tato riskování nakonec končí, to znamená smrtí osoby.“ Rychlíky u nás jezdí rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Pokud by při ideální viditelnosti strojvedoucí chodce zahlédl kilometr před sebou, zabrzdit stejně nestihne, na to potřebuje téměř půl druhého kilometru. Kilometrovou vzdálenost přitom vlak ujede za pouhých 23 sekund.

V Kralupech nad Vltavou zabil v pondělí večer vlak mladou dívku. Nešla podchodem, ale po služebním přechodu, po kterém se smí pohybovat jen proškolení zaměstnanci drah. Cestující tu ale přechází běžně. Nepomáhají ani varovné tabule a častá přítomnost policistů. Dráhy se proto rozhodly, že služební přechod oplotí.

Střety s osobami
Zdroj: ČT24
Vydáno pod