Tramvajové výluky letos postihnou pravý břeh Vltavy

Praha – Největší tramvajové výluky se letos v Praze dotknou tratí, které vedou po pravém vltavském nábřeží. Dopravní podnik chce v průběhu roku zrekonstruovat dvanáct kilometrů tratí, nejvýznamnější budou práce na Podolském nábřeží a v úsek mezi Braníkem a Modřany, kde se dělníci zaměří na přemostění Komořanské ulice. Pracovat se bude také v u Národního divadla, v Libni a Kobylisích. Informoval o tom náměstek primátora Karel Březina. Opravy vyjdou na stovky milionů korun.

První letošní rekonstrukce má už dopravní podnik za sebou. V únoru prošla renovací rozbitá trať v ulici U Výstaviště, následně začaly práce mezi Vítězným náměstím a Podbabou, kde má na stávající trať navázat nový úsek.

Poslední týden v březnu a celý duben nebudou jezdit tramvaje v Libni a Kobylisích mezi Palmovkou a Stírkou. Rekonstrukcí má projít celý úsek trati v Zenklově ulici.

Reportáž Luďka Jíry (zdroj: ČT24)

O prázdnínách začnou práce v Braníku a Modřanech. Nejdůležitější částí opravy má být obnova estakády přes Komořanskou ulici u modřanské železniční zastávky. Most je dlouhodobě ve špatném technickém stavu přes provizorní opravu před dvěma lety. Branická rekonstrukce by měla být letos největší a finančně nejnáročnější akcí v pražské tramvajové síti. Dopravní podnik odhaduje cenu rekonstrukce na 400 až 500 milionů korun. „Výsledné náklady budou záviset na vysoutěžené ceně,“ poznamenal ředitel společnosti Martin Dvořák.

V plánu je také letní rekonstrukce trati na Masarykově nábřeží u Národního divadla a na Smetanově nábřeží.

Opravy tramvajových tratí budou letos trochu méně náročné než v minulém roce. V jeho průběhu se dopravní podnik pustil do prací na dlouhé trati do Řep. Její rekonstrukce stála 791 milionů korun. Téměř 100 milionů stály práce na trati u Národní třídy. Pro další roky počítá společnost s rekonstrukcí křižovatky na Floře a trati Švehlova–Průběžná. Opravu potřebuje také trať na Hlávkově mostě, proběhne však zřejmě až s rekonstrukcí celého mostu, který je nenahraditelnou součástí Severojižní magistrály.

Rekonstrukce tratí mají podle náměstka Březiny více účelů. Vedle odstraňování havarijního stavu, ve kterém opravované trati často jsou, jde také o vylepšování jejich technických parametrů. Zrekonstruované trati tak jsou tišší a jsou už uzpůsobeny provozu nízkopodlažních tramvají, které po řadě starších tratí zatím nemohou jezdit. Dopravní podnik se také zbavuje tzv. BKV panelů, z nichž sestavoval trati v 80. letech. Dnes je tato technologie považována za nekvalitní.

  • Tramvajová trať autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/24/2383/238216.jpg
  • Termíny oprav tramvajových tratí autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/24/2383/238214.jpg