Elektrizace litvínovské trati se SŽDC moc nelíbí

Litvínov – Elektrizaci železniční trati z Teplic do Litvínova důrazně prosazuje Ústecký kraj a napevno s ní počítají také České dráhy. Už dokonce objednaly elektrické jednotky, které by měly jezdit na nové klíčové lince severočeského regionu z Litvínova do Ústí nad Labem. Investice se ale vůbec nezdá Správě železniční dopravní cesty, které trať patří, a která by musela elektrizaci zajistit a zaplatit. Podle jejího mluvčího Pavla Hally není zřejmé, zda by se investice v řádu desítek milionů vyplatila.

Kromě elektrizace úseku Louka u Litvínova – Litvínov bude muset správa také zrekonstruovat úsek z Teplic do Louky u Litvínova. Nad ní sice trolej už vede, ale jezdí tudy pouze motoráky. Trakční vedení je proto značně zoxidované. Tyto práce projekt dále prodraží a SŽDC váhá. „Stavba je v plánu přípravy ke zpracování analýzy přínosů a nákladů, musí se tedy prokázat její společensko-ekonomická efektivnost. Analýza se v současné době zpracovává a podle jejích výsledků se rozhodne,“ řekl mluvčí Pavel Halla.

V případě, že by trať do Litvínova skutečně byla elektrizována, chce Ústecký kraj současnou linku osobních vlaků Děčín – Ústí nad Labem – Most – Chomutov doplnit linkou Ústí nad Labem – Litvínov. Obě by jezdily v hodinovém taktu a mezi krajským městem a Teplicemi by tak vznikl půlhodinový takt.

Na severu Čech se přitom o elektrizaci litvínovské trati hovoří už dlouho. Její možnosti naznačil loni dopravce Regiojet, který dva týdny jezdil z Litvínova až do Ústí nad Labem s motorovými vlaky. Ústecký kraj ani České dráhy, u kterého regionální dopravu objednává, ale s přímými vlaky před elektrizací nepočítají. Již v příštím roce ale mají dráhy začít odebírat nové elektrické jednotky, které by chtěly nasadit mimo jiné právě na litvínovskou trať.