Elektrické kukavozy nebudou zdržovat ranní dopravu

Paříž – Do pařížských ulic vyráží flotila jedenácti elektrických popelářských aut. Strážci popelnic francouzské metropole tak jako první na světě vymění naftový pohon za alternativní. Se sedmi vyměnitelnými bateriemi jsou elektonáklaďáky stejně výkonné jako jejich běžné protějšky. Po jednom nabití mohou po Paříži jezdit celou směnu. Tichý provoz elektromobilů navíc umožní uklízet ulice v noci. V ranní špičce tak nebudou kukavozy zdržovat řidiče spěchající do práce.

Každý z elektrických kukavozů, které se začínají objevovat v pařížských ulicích, uleví městu ročně od 130 tun oxidu uhličitého. Lidé, kteří žijí v okolí elektráren by naopak neměli zvýšení spotřeby příliš poznat. „Při vývoji jsme se soustředili hlavně co nejmenší spotřebu energie. Inženýři pracovali velmi tvrdě a jsme hrdí, že všechny součástky jsou francouzské,“ shrnul přínos nových vozů ředitel společnosti Sita France Cyril Fraissinet.

Pařížané nejspíš uvítají také tišší provoz nových automobilů. Elektromobily jezdí tiše a příliš hluku nenadělají ani při drcení odpadu. Popeláři jsou nadšeni i z dalšího vybavení nové „kuky“. „Nemusíme se v odpadech přehrabovat, všechno vidíme na kameře. Stroj napřed odpad naloží, drtí ho ale až při jízdě, takže není skoro vůbec nic slyšet,“ uvedl řidič popelářského vozu Ladkar Benzerrouk.

Elektrické kukavozy nebudou zdržovat ranní dopravu (zdroj: ČT24)

Tichý provoz má i přínos, který ocení řidiči jiných aut. Městské služby začnou sbírat odpad v noci. Vozidla tedy nebudou blokovat ulice v ranní špičce.

Česká města se k podobnému odlehčení svých ulic zatím nechystají. K pročištění ovzduší mají pomoci vozidla poháněná zemním plynem. Do pražských ulic vyjela první trojice.

Vydáno pod