Oprava rozpadlé silnice z Malé Skály na Frýdštejn nezačala nejšťastněji. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže začal zkoumat soutěž na dodavatele stavby. Od krajské silniční správy dostane za rekonstrukci silnice 55 milionů korun.
Podle místních podnikatelů a zástupců obcí je jakékoli zdržení katastrofální. Silnice je totiž tak děravá, že občas ani není kudy výmoly objet. „Je to samá díra, určitě to nepřispívá k návštěvnosti kraje,“ zdůraznil majitel outdoorové agentury Martin Bauer.

Reportáž Milana Brunclíka
Pokud antimonopolní úřad zakázku potvrdí, začne se čtyřkilometrová silnice opravovat v červnu, informoval provozní náměstek Krajské správy silnic Libereckého kraje Petr Šén.
Ostatní silnice v Českém ráji zůstanou v takovém stavu, v jakém jsou. Kraj na opravy nemá dost peněz, po loňských povodních a dvou tuhých zimách by potřeboval čtyři miliardy korun. Přednost musí dostat nejdůležitější a nejvytíženější silnice. „Přihlížíme k intenzitě dopravy, zájmům veřejné dopravy,“ uvedl Petr Šén ze silniční správy. Dodal, že turistické cíle jsou jedno z kritérií, ke kterým silničáři přihlížejí. Není ale jediné, a tak se většina vedlejších silnic i v okolí oblíbených lokalit nadále rozpadá.
Lidé, kteří propagují turistiku v oblasti, ale připomínají, že po silnicích nejezdí jenom auta a autobusy. „Slouží i pro cyklisty. Když je tam špatný povrch, je taková silnice potenciálně nebezpečná,“ zdůraznil ředitel Sdružení Český ráj Aleš Hozdecký.
Poslední velká oprava proběhla v Českém ráji před třemi lety. Silničáři zrekonstruovali komunikaci z Hrubé Skály do Čertoryjí. Zahájení stavby ale předcházela léta stížností obyvatel, kteří sepsali i petici.