K omezení dopravy přispěly úřední limity nákupů nových automobilů. Měsíčně je povoleno v Pekingu prodat pouze 20 tisíc vozidel. O tom, kdo si auto koupit smí, rozhoduje losování. Z nového vozu se tak raduje jen každý jedenáctý zájemce. Na šťastné majitele automobilů potom dopadlo další opatření. „Omezili jsme počet nových vozů a zvýšili poplatky za parkování ve městě. Oboje výrazně pomohlo,“ shrnul ředitel pekingského dopravního odboru Li Šao-ming.
Dopravní zácpy zdržují nejenom řidiče, ale také cestující v městských autobusech, kterým má v budoucnu pomoci nevídané vozidlo – autobus „na muřích nožkách“, který stojící auta nadjede. Zatím ale jezdí jen jeho zmenšený model.

Reportáž Vandy Kašové
Lidé tak v hromadné dopravě trápí totéž, co řidiče osobních aut. „Musím vyjíždět hodně brzo, je těžké odhadnout, kolik času vám cesta zabere,“ uvedla cestující v popojíždějícím autobusu.
Pokud Pekingští nechtějí, aby se ulice města proměnily v obrovské neprůjezdné parkoviště, budou muset situaci rychle a radikálně vyřešit. I přes dosavadní úřední zásahy má podle odhadů v příštím roce dosáhnout počet osobních aut v Pekingu sedmi milionů.
