Firma, která provozuje tramvajovou nebo jinou drážní dopravu, musí mít mimo jiné ve vedení člověka s tzv. odbornou způsobilostí. Musí mít pětiletou praxi ve statutárních orgánech podniku, který provozuje drážní dopravu, v případě, že má vysokoškolské vzdělání, stačí tříletá praxe. Ve vedení Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova tuto podmínku splňuje pouze litvínovský zastupitel Karel Strakoš. Litvínovští představitelé ale rozhodli, že ho nechají na nejbližší valné hromadě odvolat.
„Měli by se nad takové záležitosti povznést. Nepočítali jsme s tím, že by to dotáhli tak daleko, a teď honem zjišťujeme, jestli bychom dokázali sehnat někoho jiného,“ komentoval neobvyklý krok litvínovské radnice mostecký primátor Vozka. Dodal, že záleží na Drážním úřadu, zda tramvajovou dopravu v Mostě a Litvínově skutečně zastaví. „Může se to stát velmi snadno,“ podotkl.
Ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym ovšem upozornil, že jeho instituce se v případě mosteckých tramvají nijak angažovat nebude. „Zákon rozeznává dva podobné termíny. Jednak Drážní úřad a jednak drážní správní úřad, kterým je někdy Drážní úřad, ale v tomto případě je to zřejmě městský úřad. Kroky k zastavení dopravy by musel udělat on sám,“ vysvětlil ředitel Kodym.