Kupé 1100 GT vypadalo v porovnání s tehdejšími auty socialistické produkce naprosto odlišně. Vznikalo v době pražského jara 68 a poprvé vyjelo v roce 70. Na světových autosalonech tehdy vzbudilo obrovský zájem. Na svou dobu a poměry v Československu mělo i plastovou nádrž, lepená skla nebo nastavitelný volant. Vývoje kupé se přitom neúčastnila mladoboleslavská Škodovka, která pracovala na vlastním.
Úspěšný pokus sestavit zapomenutý model se podařil Karlu Horníkovi v roce 1991. Automobil však budil zájem i nadále. Bývalí zaměstnanci ústavu nyní chtěli koupit původní prototyp, majitele však nedokázali kontaktovat. Rozhodli se proto postavit další repliku. Na vlastních kolech by auto mělo z garáže poprvé vyjet zhruba na konci roku, další dva roky bude ale podle jeho tvůrců trvat, než bude kompletně hotové.

Reportáž Ivana Lukáše

- Model GT 1100 sestrojený v roce 1991 autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/26/2581/258028.jpg
- GT 1100 autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/26/2581/258026.jpg
- Model GT 1100 sestrojený v roce 1991 autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/26/2581/258027.jpg