Noční nehoda se stala nedaleko Vsetína na hlavní trati z Hranic na Moravě do slovenského Púchova, kde vkročil muž pod osobní vlak přijíždějící od Přerova. O hodinu dříve se stala další smrtelná havárie, která zhoršila další železniční černou statistiku – na přejezdu ve Včelné na Českobudějovicku zahynula řidička, které se na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací nechtělo čekat, než projede osobní vlak.
Celkem se letos stalo 121 nehod, kdy vlak srazil člověka. Tragické následky tak měly téměř čtyři pětiny těchto havárií. Nejhorší byla červnová nehoda na Rakovnicku, kde pod koly vlaku vyhasl život dvou lidí, kteří u trati trhali třešně.
Počet střetů vlaků s chodci i úmrtí při těchto nehodách se zvyšuje dlouhodobě. Oproti loňskému roku se tak počet nehod zvýšil o čtyři procenta, počet smrtelných zranění o dvanáct procent. Ve srovnání s rokem 2008 eviduje Drážní inspekce dokonce devatenáctiprocentní zvýšení počtu nehod.
Úmrtí na železnici přibývá i proto, že chodci často ignorují zákaz vstupu na trať a místo využití nadchodu či podchodu se raději brodí štěrkem. Železničářům se vesměs nedaří jejich chování změnit. O dílčím řešení se hovořilo letos v únoru v Kralupech nad Vltavou. Po smrti mladé dívky, která přes zákaz přecházela po služebním přechodu – podobně jako to činí desítky dalších lidí – vznikly úvahy o jeho oplocení. Správa železniční dopravní cesty to ale odmítla.