Podle nového plánu Českých drah bude v každém kraji neustále jezdit na rizikových spojích jedna hlídka, další budou na nádražích. „Chceme, abychom měli nově v každém kraji alespoň jednu hlídku, která bude pendlovat ve vlacích v rámci toho kraje. Další hlídky budou na nádražích,“ potvrdil plán mluvčí drah Radek Joklík. Důvodem podle něj je fakt, že agentury chtějí podepisovat delší kontrakty, kdežto dráhy potřebují zajistit konkrétní akci. Takto bude vítězná agentura k dispozici pořád.
Nasazení bezpečnostní agentury by mělo snížit počet napadení, která se za poslední čtyři roky více než ztrojnásobila. Nejčastější útočníci jsou černí pasažéři, opilí cestující nebo lidé pod vlivem omamných látek. Agentura by ale měla ochránit také majetek drah před sprejery. „Grafity nám působí škody ročně kolem 60 až 70 milionů korun, a to jak na budovách, tak na vlacích. V rámci této agentury by měl být zvláštní tým, který se bude věnovat speciálně tomuto problému,“ přislíbil Joklík.

Reportáž Jakuba Linky
Už dříve se spekulovalo, že zakázku by mohla získat bezpečnostní služba ABL. Bývalý ministr dopravy Vít Bárta to ale odmítl: „Máme jasnou dohodu s bratrem o tom, že bezpečnostní služba ABL se neúčastní žádných zakázek v resortech Věcí veřejných.“ To ovšem stínovému ministrovi vnitra Jeronýmu Tejcovi (ČSSD) rozhodně nestačí: „Je evidentní, že pan Bárta způsobem vypsání zakázky jde na ruku velkým bezpečnostním agenturám a samozřejmě je tady určitá snaha privatizovat to, co má zajišťovat policie. Nakonec ty prostředky budeme platit nikoliv policii, ale budeme je platit soukromým firmám.“ Vítěz bude znám na konci září.