Podle mluvčí Siemensu Petry Svatošové mohou lokomotivy ES64F4 označované výrobcem jako Eurosprinter bez větších omezení jezdit po českých kolejích už od začátku roku. Jejich nasazení umožní například snazší průjezd nákladních vlaků z Německa nebo Polska do Rakouska. Za hranicemi jsou tyto stroje schváleny už déle a dopravci je běžně používají. Dosud však museli na hranicích lokomotivu měnit.
Nákladní lokomotivy Eurosprinter jsou čtyřsystémové, podle výrobce jsou mimořádně spolehlivé. Mohou jezdit až 140kilometrovou rychlostí, jde tedy zdaleka o nejrychlejší nákladní stroj, který může na české koleje. Vzhledem ke svému výkonu a vysoké maximální rychlosti se mohou stroje ES64F4 objevit i v čele osobního vlaku, v Německu vodí například některé noční vlaky, v Polsku se před několika lety objevovaly v čele expresních spojů Interregio.
Jde o třetí moderní lokomotivu od Siemensu, která jezdí na českých tratích. Před třemi lety začaly v čele vlaků Eurocity jezdit stroje ES64U4 známé jako Taurus, které však zatím nemají definitivní schválení k provozu. O rok později se v čele osobních i nákladních vlaků začaly objevovat také dieselové lokomotivy typu ER20, které se dnes už pohybují po celé republice.