Ministerstvo obrany nakoupilo po nehodě pro letouny L-39 pět motorů. Tři z nich byly již do letadel zabudovány, čtvrtý stroj bude opraven na konci ledna. Pátý motor bude podle mluvčí generálního štábu Jany Růžičkové sloužit jako náhradní. Zároveň uvedla, že kvůli zabezpečení výcviku pilotů bude armáda nejméně do roku 2016 provozovat čtyři letouny L-39.
Vojenský cvičný letoun Aero L-39 Albatros je proudový podzvukový stroj vyvinutý v 60. letech minulého století v tehdejším československém podniku Aero Vodochody. Je to nejrozšířenější proudový cvičný letoun na světě. Kromě čistě cvičné varianty existují i verze, které umožňují montáž lehké výzbroje, a Albatros tak může plnit i roli lehkého bitevníku.
Letouny sloužily či slouží v téměř 40 zemích celého světa. Vyrobilo se jich přes 2800. V 90. letech vznikly jejich vylepšené typy - cvičný L-59 Super Albatros a lehký bitevník L-159 Alca.