„Je pravda, že se ministerstvo dopravy zabývá zvýšením rychlosti na určitém typu komunikací a to konkrétně na silnicích první třídy, které ovšem mají parametry jako rychlostní komunikace,“ potvrdil ČT mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.
Silnice mezi Pardubicemi a Hradcem má sice profil rychlostní silnice, řidiče po ní ale mohou jezdit jen devadesát. Náměstek primátora Hradce Králové Jindřich Vedlich (TOP09) doufá, že zvýšení rychlosti povede i ke zvýšení komfortu cestujících.
Od ledna příštího roku by se mohlo jezdi vyšší rychlostí i na trase Karlovy Vary – Ostrov, nebo v Jihočeském kraji na silnici I/20 mezi Pískem a Novou Hospodou. Zvýšení rychlosti by se měli dočkat také řidiči na silnici I/11, která je důležitou spojkou mezi Ostravou a Havířovem. „My si od toho můžeme slibovat to, že by řidiči nevyužívali silnice nižší třídy, případně krajské, které vedou pod domy některých obyvatel města,“ dodal náměstek primátora Ostravy Aleš Boháč (ČSSD).
Vybrané silnice, kde by se mohla zvýšit rychlost
- silnice I/37 z Pardubic do Hradce Králové
- silnice I/35 mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou
- silnice I/11 z Ostravy do Šenova
- silnice I/20 mezi Pískem a Novou Hospodou
- Silnice mezi Karlovými Vary a Ostrovem
