Dopravní podnik na SMS jízdném tratí miliony, svěřil ho neznámé firmě

Praha – Dopravní podnik kvůli podivnému výběru vítěze tendru na provozování SMS jízdenek ročně přichází o několik desítek milionů korun. Podle zjištění Hospodářských novin totiž před pěti lety navzdory výhodnějším nabídkám podnik svěřil SMS jízdenky firmě Crowsnest. Ke spekulacím přispívá fakt, že vítěz tendru vznikl krátkou dobu před vyhlášením soutěže a bez výraznějších zkušeností. Za firmou Crowsnest navíc stojí advokátní kancelář Šachta & Partners, jejíž jméno se opakovaně objevilo v podezřelých kauzách kolem pražského dopravního podniku.

SMS jízdenky přinesou roční výnos kolerm 300 milionů korun. Podnik sice tají, kolik přesně mu z celkové částky zůstává, podle mluvčí Ilony Vysoudilové má jít o více než 75 procent z ceny jízdenky. Zdánlivě výhodné podmínky jsou však v porovnání s konkurencí nevýhodné. Oproti Crowsnestu ostatní firmy slibují částku z jedné jízdenky o několik procent výše. „V rámci našich nabídek nabízíme výplatu z jedné SMS jízdenky mezi 84 až 86 procenty,“ cituje list ředitele firmy Airtoy Romana Jánského. Pro pražský magistrát by to v praxi znamenalo řádově desítky milionů korun navíc.

Podle deníku navíc například při podobných zakázkách v Ostravě a Ústí nad Labem také zvítězil Crowsnest či jiná, účelově založená firma, a to buď s dražšími nabídkami než konkurence, nebo rovnou jako jediný uchazeč. Airtoy jako jedna z firem z oboru popsala Hospodářským novinám své dojmy z podobných tendrů jako nápadně podezřelé. Podle ní je už ze zadání jasné, kdo zakázku získá.

DPP má další problém se svými zakázkami (zdroj: ČT24)

Ilona Vysoudilová, mluvčí DPP:

„Kvůli obchodním tajemstvím údaje nezveřejňujeme. Zůstává nám však více než 75 procent z ceny jízdenky. Podle našich informací je to podobné jako u jiných dopravních podniků v Česku.“

                                                                       Zdroj: Hospodářské noviny

Podle Hospodářských novin navíc i za sms jízdenkami stojí právní kancelář Šachta and Partners. Ta přitom figuruje i v jiných netransparentních finančních transakcích pražského dopravního podniku. Zajišťuje transfer 17 haléřů z každé tištěné jízdenky na Panenské ostrovy nebo pomáhá s inkasováním milionů za užívání velkoplošných obrazovek.