„Nemůžeme říct, že končí dneškem nebo pondělkem. Kdykoliv během těchto dvou týdnů, až pan ministr oznámí nové jméno, pan Poruba automaticky skončí ve své funkci a vrátí se na původní funkci ve společnosti,“ uvedl mluvčí ministerstva Martin Novák.
Dobeš zároveň upozornil, že se nejedná o odvolání, ale o jmenování generálního ředitele, který na ŘSD stále chybí. Jeho jmenováním Porubovi skončí pověření. Sám se potom podle Dobeše rozhodne o svém dalším působení na ŘSD. Ministr rovněž uvedl, že personální změna nesouvisí ani s kauzou Víta Bárty: „Souvisí to s komunikací mezi ministerstvem dopravy a ŘSD. Co se týče našeho směřování, tak jsme si s panem ředitelem řadu věcí vyříkali a já jsem mu také za jeho práci v řadě případů poděkoval.“
Pavel Dobeš: „Nejedná se o odvolání, ale o jmenování generálního ředitele, který na Ředitelství silnic a dálnic v podstatě posledních sedm měsíců chybí.“
Vedením ŘSD byl Poruba pověřen od září 2011. Nabídku přijal od tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty. Měl se zasadit mimo jiné o lepší pověst společnosti - třeba transparentnějším zadáváním veřejných zakázek. Předtím vedl v ŘSD úsek výstavby. „Pan ministr několikrát avizoval vypsání standardního výběrového řízení na pozici generálního ředitele, kterého se budu moci zúčastnit,“ uvedl dnes s tím, že dokud nedostane písemné rozhodnutí přímo z ministerstva, považuje tyto informace za spekulativní. Nevyloučil, že může jít o způsob vytváření tlaku na něj a na další pracovníky ředitelství, kteří se zabývali reklamacemi na zvlněném úseku D47.
Nový ředitel bude podle ministerstva dopravy odpovědný zejména za modernizaci brněnské dálnice, dokončení dálnice D8, realizace PPP projektu na D3 či části obchvatu kolem Přerova. Jedním z jeho hlavních úkolů bude i vyřešení sporů se zhotovitelem - společností Eurovia CS o ostravský úsek D47, na kterém ŘSD reklamuje celkem 901 vad. „Dořešení sporu znamená, že tato komunikace bude opravena a uvedena do odpovídajícího stavu,“ dodal ministr Dobeš.
