Na studenty se musí nově a chytře - s vlezlou písní a vtipem

Praha - Letáky, brožury nebo webové stránky pro získání nových studentů přestávají vysokým školám stačit. Čím dál tím častěji se je snaží přitáhnout prostřednictvím klipů, protože víc studentů znamená víc peněz. V poslední době školy přestávají používat amatérská videa studentů a stále častěji platí profesionály z reklamy. Třeba v klipu brněnského VUT zpívá najatý herec Lukáš Janota o tom, jak díky studiu rychle zbohatl. Z videa se stal internetový hit: Za čtyři dny je vidělo přes 300 tisíc lidí.

Tutéž cestu ke studentům volí i další vysoké školy. Těch je v Česku celkem 72. Pro výběr budou podle odborníků pořád nejdůležitější klíčové statistiky o uplatnění absolventů na trhu práce, kvalita výuky nebo technické zázemí univerzit. Dobře zpracovaná videa ale mohou školu zviditelnit.

Pomocí klipů se snaží přitáhnout nové studenty i zahraniční univerzity. Třeba prestižní Yaleská v USA zkouší zaujmout pomocí patnáctiminutového muzikálu ze svého prostředí. Poměrně kontroverzním spotem se snažila nové vojáky získat rakouská armáda - po vlně kritiky kvůli údajnému sexismu ho po třech dnech musela stáhnout. Náborové spoty mají ale taky velké firmy. Na internetu je hodně sledované třeba instruktážní video společnosti McDonald's - už se na něj objevila i řada parodií.

Téma Událostí: Univerzitní náborové šoty (zdroj: ČT24)
Vydáno pod