Do projektu se zapojil například Třinec nebo Olomouc. V Olomouci zmapovali metropoli na kolech samotní úředníci. Setkali se díky tomu s nejednou absurditou. „Cyklostezka nám najednou končí a nikam nepokračuje, přitom zde projede až 800 cyklistů za den,“ popsal jeden z nedostatků cyklokoordinátor města Stanislav Losert.
Podle zástupců nové instituce musí politici, motoristé nebo developeři začít o cyklodopravě přemýšlet jinak. Změnit pohled na cyklisty by mohli třeba i policisté. Jako příklad uvádí asociace jednosměrné ulice, kde by podle ní mohli cyklisté běžně jezdit v obou směrech.
Asociace kvůli propagaci oslovila i PR agentury. Do svých řad nalákala i takzvané cykloposlance napříč všemi stranami, kteří by ji měli pomoci s prosazováním legislativních změn.

Asociace cykloměst bojuje za kola ve městech