Podle údajů společnosti Inčchon Bridge Corporation je celá mostní konstrukce dlouhá 21,3 kilometrů, takže je tento jihokorejský most zároveň i desátým nejdelším mostem na světě. Prvenství v tomto směru drží nadzemní most Bang Na Expressway v Thajsku měřící 54 kilometrů. Podle Jaroslava Olši, velvyslance ČR v Jižní Koreji, ovšem nejsou technické parametry to nejdůležitější. „Vyjmenovávat míry a parametry je zbytečné, most je hlavně krásný, jak se pne nad modrou hladinou moře, a to je ten důležitý parametr, “ řekl Olša v rozhovoru pro Českou televizi.
Podle Olši stavba trvala mnoho let a byla obtížná, protože moře je v této oblasti mělké, bahnité a pilíře musely být zasazeny až do stometrové hloubky. Bylo rovněž třeba vytvořit dvoukilometrový násyp, aby zde mohly jezdit stroje. „Stavba byla ve výsledku opravdu extrémně náročná,“ vyjádřil se k tématu Olša. Stát stála přes jednu miliardu, tedy podobnou sumu jako stála automobilka Hyundai v Čechách. Most bude zpoplatněn a návratnost částky vložené do stavby se bude podle Olši pohybovat kolem třiceti let. „Pokud bude země dále rychle bohatnout a pokračovat v industrializaci, ke splacení dojde rychleji,“ míní Olša.

Telefonát Jaroslava Olši
