Vladimír Prokeš je řidičem posypového vozu Brněnských komunikací. Řídí jeden z dvaceti jedna vozů, které zajišťují průjezdnost komunikací a plynulost dopravy především na hlavních tazích, ale i v místech, kde jezdí MHD. „Začínáme ráno v sedm, končíme večer v osm,“ popisuje průběh pracovního dne Prokeš. „Ráno do vozů nasypem sůl. Ta zabírá do mínus pěti. Pak je potřeba použít koncentrovaný roztok - solanku.“
Letošní zima je podle ředitele společnosti Leoše Chasáka mnohem tužší: „V průměrné zimě je spotřeba šest až sedm tisíc tun posypového materiálu. Letos už máme jedenáct tisíc tun spotřebováno. Tedy téměř dvojnásobek. Sezóna navíc obvykle končí až v březnu.“

Brněnské komunikace
Ředitel dodává, že zima silničáře rozhodně nezaskočila: „Jsme připraveni vždy poctivě. Pokud přijde náhlý příval sněhu, tak našich dvacet jedna sypačů nemůže být naráz všude. Vyjíždíme však maximálně do půl hodiny, pokud zjistíme nějakou závadu v průjezdnosti.“