Nový litoměřický most nese jméno válečného stíhače generála Františka Chábery. Na jméně se jednomyslně shodla komise, která posuzovala návrhy od veřejnosti. Ve veřejné anketě zároveň porazil válečný hrdina i básníka Karla Hynka Máchu.
O Cháberově mostu dlouhém zhruba 600 metrů hovoří silničáři jako o stavbě století. „Je to mimořádná technická stavba, protože má nejdelší oblouk v České republice,“ upozornil Karel Havlíček ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Reportáž Jana Stuchlíka
Metrostav spolu se Stavbami mostů Praha nový most zhotovily za dva a půl roku. Nová spojnice odlehčí starému Tyršovu mostu a usnadní spojení s Lovosicemi a s teplickou dálnicí. Na základě zkušeností z povodní v roce 2002 byl i vyprojektován tak, aby sloužil také jako protipovodňová ochrana. „Můžu říct, že na sto deset procent tento most včetně komunikací povodním odolá,“ uvedl ústecký krajský radní Jiří Šulc.
Zatímco most stojí, obchvat Litoměřic, na který měl navazovat, zatím neexistuje a auta tak sjedou z mostu na okresní silnici. Krajští politici jsou při úvahách o termínu dostavby obchvatu opatrní. Trasa silnice je totiž nakreslena, chybějí však peníze. Podle Šulce vyjde stavba obchvatu asi na 250 milionů korun.
