Dopravní podnik loni přepravil o tři miliony lidí méně než rok předtím, proto a také kvůli finanční krizi teď musí šetřit, kde se dá. „Zrušili jsme noční linky, cyklobus a některé jednotlivé spoje,“ potvrdila tisková mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Magdaléna Kopřivová. S platností nového jízdního řádu už tak nevyjede třeba tramvaj číslo 6.
Utahování opasku ale omezením linek nekončí. Dopravní podnik si počká i na své dlouho plánované stěhování. Depo v historickém centru města už nestačí kapacitně, ale peníze na nové nejsou. „V nějaké brzké době to nevidím. Tam se jedná o miliardu až miliardu a půl a tam to už nezachráníme ani fondy,“ říká náměstek primátora pro dopravu Svatopluk Ščudlík.



Dobrá zpráva pro obyvatele Olomouce je, že díky dotacím z Evropské unie aspoň dosáhne dopravní podnik nejspíše na více než dvacítku nových vozidel a v roce 2011 na novou tramvajovou trať na sídliště Nové Sady.

- Cestující tramvají autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/14/1387/138698.jpg
- Řidička tramvaje autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/14/1388/138701.jpg
- Čekání na autobus autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/14/1387/138699.jpg
- Olomoucká tramvaj autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/14/1387/138700.jpg