Doprava oblíbená rekreanty, trasa, která pomáhá odlehčit souběžné silnici, ale např. i historické hledisko, takové důvody uváděli novojičínští zastupitelé na podporu obnovy 120 let staré trati do Hostašovic. „Co když se zvýší ještě více mýtné a zjistí se, že ta železniční doprava bude vyhovovat daleko víc?“ argumentuje zastupitel Nového Jičína Jiří Vávra. I jeho kolega Břetislav Gelnar souhlasí a uvádí další argument: „Když z toho uděláme jednou cyklotrasu, zpátky už to nevrátíme.“ Zastupitel za Stranu zelených Petr Ortel se zase odvolává na ekologii.
Pro zachování trati se vyslovili také někteří obyvatelé Hodslavic. Sepsali kvůli tomu i petici. Proti ale stojí důvody ekonomické. Vlaky totiž používá průměrně jen 290 cestujících za den. A na jejich provoz musí přispívat Českým drahám Moravskoslezský kraj. „Pro pár cestujících vynakládáme přes čtyři miliony ročně a dá se to zajistit autobusovou dopravou za necelý milion,“ říká náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.
Obnovu 10 kilometrů dlouhé trati má na starosti Správa železniční dopravní cesty. Náklady na její rekonstrukci vyčíslila na více než 80 milionů korun. Peníze už má k dispozici. Může je ale použít i na likvidaci trati. Ta by přišla asi na 70 milionů korun a v případě pouze částečného odstranění železnice na 40 milionů. Rozhodnutí novojičínských zastupitelů o zachování trati není ovšem pro Správu železniční dopravní cesty směrodatné, protože na provoz vlaků nepřispívá město, ale kraj.
