Způsob, jakým byla kresba křídou, perem a tuší provedena, se podle analýzy infračerveným světlem shoduje s Leonardovým obrazem Portrét ženy z profilu, uloženým v britském královském zámku Windsor. Podobně tahy perem a křídou odhalují, že umělec byl levák, stejně jako Leonardo. Uhlíková metoda a analýza dívčiných šatů, typických pro renezanční milánskou módu, shodně poukazují na původ z konce 15. století, kdy da Vinci žil (1452-1519).
Obraz s názvem Profil dívky v renezančním oděvu zobrazuje dívčinu levou tvář a poprsí. Aukční síň Christie's ho označila za dílo německé výtvarné školy staré přibližně 200 let. Laboratoř v Paříži však odhalila, že otisk prstu, pravděpodobně ukazováčku či prostředníčku, v levé horní části obrazu je srovnatelný s otiskem Leonardova prstu na jeho raném díle Svatý Jeroným.
Emeritní profesor dějin umění na Oxfordské univerzitě Martin Kemp postupným vylučováním zjistil, že portrétovanou dívkou může být Blanka Sforza, dcera milánského vévody Ludovica Sforzy a jeho milenky Bernardiny de Corradis.